Návštěvnost
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:176
TÝDEN:625
CELKEM:1060371
Oprava mostu a části cyklotrasy je již hotová. Dřevěná lávka v délce 24m je osazená na původní betonové pilíře a spojení přes řeku Svratku bude fungovat bezpečně dál.
A rozdíly? Původní lávka měla hlavní nosníky i zbývající části smrkové, nyní je most celý z modřínu. Kromě hranolků tvořících vlastní mostovku, jsou všechny prvky z lepených profilů BSH event. KVH. Podélné trámy jsou kryté nerezovým plechem, aby se eliminovala jejich degradace vlivem zatékání mezi tyto nosné trámy a mostovku. Hlavní nosníky mají také ochranu, a to v podobě kompozitové lamely, která opět ochrání jejich vrchní část proti nepříznivým vlivům počasí. Mezi zábradlím a nosníky je navíc vytvořena distanční mezera, aby se snížily kontaktní plochy. Na přechodu mezi asfaltovou částí cyklotrasy a dřevěnou lávkou bude osazen pozinkovaný slzičkový krycí plech z důvodu zamezení zatékání dešťové vody k uložení hlavních nosníků na betonových pilířích, detail odvodnění tohoto uložení nebyl v původním řešení ideálně vyřešen. Taktéž bylo doplněno úhlopříčné zavětrování mezi spojovacími pozinkovanými nosníky, čímž je zajištěno ztužení ve směru toku. Práce na opravě části cyklotrasy, které zbývá ještě dokončit, jsou renovační nátěry betonových a ocelových konstrukcí. Tímto opatřením se podstatně prodlouží jejich životnost. Pro ochranu chodců a cyklistů pod kolejištěm byl taktéž vyměněn již zdegradovaný střešní plášť.
Takto akce proběhla za podpory Jihomoravského kraje. Částka poskytnuté dotace je 1 544 887,- Kč.
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:176
TÝDEN:625
CELKEM:1060371